18 Kasım 2012 Pazar

Nemlendiricilerim

Merhabalar...
İlk yazımda benim için en önemli şeylerden biri cilt bakımımın bir aşaması olan nemlendiricilerimden bahsedeceğim. Ne de olsa sağlıklı ve güzel olmayan bir cilt üzerinde ne makyaj güzel durur ne de böyle bir ciltle makyajsız dolaşabiliriz. O yüzden fazla uzatmadan başlıyorum anlatmaya...

Benim cildim ne yazık ki sivilceye eğilimli ve yağlı bir cilt. Hatta bu yüzden şu meşhur sivilce ilacı olan Roaccutane'la tedavi bile gördüm. (Bir yazımda bunu da anlatırım belki.) İşte ben tam da bu nedenlerden dolayı ne yazık ki cildime öyle her ürünü kullanamıyorum çünkü bazıları hemen ufak, beyaz sivilcemsi şeyler çıkarıyolar yüzümde. Yoksa ben de isterdim hoş kokuları olan, rengarenk ürünlerle cildime bakım yapayım ama ne yazık ki genelde dermokozmetiklere mecburum bu konuda, çok üzücü :(

Söylediğim gibi sivilce tedavisi gördüm ve tahmin edebileceğiniz gibi de yüzümde sivilce izleri var. Bu izlere iyi gelebileceğini düşünerek daha önce de doktorumun tavsiyesiyle bir çok ürününü kullandığım La Roche Posay'in Effaclar K Krem'ini aldım yaklaşık 1 ay önce. Bu üründen oldukça memnun olduğumu söyleyebilirim. Gece yatmadan önce temiz cildime uyguluyorum. Hemen emiyor cildim kremi. İlk günlerde cildim biraz yandı ancak sonra yavaş yavaş alıştı şimdi de azıcık yanıyor ama çok az. Cildi yavaş yavaş soyuyor bu  krem ve böylece yenileniyormuş. Soyduğunu görebiliyorum. Ayrıca bu üründen mi bilmiyorum ama burnumun üzerindeki siyah noktalarım da azaldı kullanmaya başlayınca. Sabahları da cildim pürüzsüz oluyor ve ben bunu çok seviyorum! Kokusu biraz limonsu ben çok takmıyorum ancak pek de hoş olduğunu söyleyemem. 30 ml'lik bir ambalajı var ama ben 1 ayda ancak yarıladım hatta tam yarım bile değil daha. Az da kullanmıyorum bu arada daha faydalı olsun diye :) Bittiğinde tekrar alacağım büyük ihtimalle. Fiyatı 45 tl civarı olmalı.

Diğer bir La Roche Posay ürünüm Effaclar H Nemlendirici. Bu ürün aslında cilt tedavisi sırasında kuruyan yağlı ciltler için bir nemlendirici. Benim cildim şu an yağlı ancak nemsiz bir durumda olduğundan kışın cildimi çok kuru hissettiğim günlerde kullanıyorum bunu. Çok yağlı ve koyu kıvamlı olmayan losyonumsu bir ürün. Ancak buna rağmen güzel nemlendiriyor ve tabi ki bu da hemen emiliyor. Sivilce yapma gibi bir sıkıntısı da yok. Bunun kendine has bir kokusu yok, klasik bir nemlendirici kokusu. Ürün 40 ml, alalı uzun zaman olduğu için fiyatını hatırlamıyorum ancak 35-40 tl olduğunu tahmin ediyorum.

Sırada dermokozmetik olmayan bir ürün var. Dermokil Yağlı Ciltler İçin Nemlendirici Krem... Bu kremi Dermokil cilt maskesine ihtiyacım olduğu bir dönemde maskenin yanında hediye olarak aldım. Ama o güne kadar almayarak çok şey kaçırmışım gerçekten. Dermokil ürünlerini çok seven de var nefret eden de. Ben seven gruptanım. Maskesini severek kullanıyordum artık bu nemlendiriciyi de kullanıcam sanırım.

Neyse gelelim ürüne... İçinde kil mineralleri, zeytinyağı ve allantoin gibi maddeler var. Allontoin bildiğim kadarıyla salyangoz özü. Daha önce de reklamlara kanıp salyangoz özlü krem kullanmıştım :) Ama tabi ki nemlendirme dışında hiçbir faydasını görmedim. Bu kremde de salyangoz kremine benzer bir koku var sanırım o maddeden dolayı. Kötü bir koku değil bu arada bu. Effaclar H kullanmadığım günlerde bunu kullanıyorum. Nemlendirmesi güzel, yumuşak yapıyor cildimi ve kıvamı koyu olmasına rağmen yağlandırmıyor, parlama yapmıyor, matlaştırmıyor da ama. Her zamanki kadar parlıyorsunuz yani; ekstra bir parlaması yok. Sivilce ya da beyaz nokta gibi şeyler de yapmadı. Açıkçası alırken sivilce yapacağını düşünüp, anneme veririm diye bile düşündüm. Ama kesinlikle vermeyeceğim :) 100 ml'lik bir ürün, ben maskeyle beraber 20 tl'ye aldım ancak tek başına fiyatı 17-18 tl sanırım. Bu bana uzun zaman gider ancak bittiğinde tekrar alacağım herhalde.
İşte nemlendiricelerim bunlar şu anda. Umarım yardımcı olmuştur bu yazım, tabi okuyan birileri varsa :)
Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder